středa 23. května 2018

Noční lov - Robert Bryndza

Autor: Robert Bryndza
Počet stran: 432
Rok vydání: 2017
Nakladatelství´: Grada
Anotace: Jedné horké červnové noci je detektiv šéfinspektor Erika Fosterová přivolána k brutální vraždě. Oběť, vážený praktický lékař, je nalezen ve své posteli udušený. Zápěstí má svázaná a oči pod průhledným sáčkem upevněným těsně pod hlavou vypoulené.
O několik dní později umírá za podobných okolností další muž a Erika
společně s kolegy Petersonem a Mossovou tuší, že čelí sériovému vrahovi. Ten své oběti sleduje a vyčkává na vhodný okamžik, kdy udeří.
Co mají oba mrtví společného? Existuje v jejich minulosti nějaké tajemství, které by je mohlo spojovat? A co je spojuje s vrahem?
Erika dělá vše pro to, aby Nočního lovce zastavila a dopadla, i když opět riskuje a dostává se do konfliktů s nadřízenými. A navíc možná vrah začíná sledovat i ji...

Z mého pohledu...

Jelikož se mi první díl série o Erice Fosterové velice líbil, byl pro mě Noční lov jasnou volbou.
Vraha v této knize autor odhalí zhruba v polovině, čemuž jsem ze začátku moc neholdovala. Nemám totiž ráda, když se pachatele dopátráme příliš brzy a autor/ka neumí udržet napětí a celé kouzlo knihy se ztratí. To naštěstí není případ Nočního lovu. Byla jsem napjatá i druhé polovině, kdy jsme věděli totožnost vraha a se zatajeným dechem jsem očekávala vyvrcholení, které se autorovy náramně povedlo.
Líbilo se mi, že pachatel nebyl takovým klasickým záporákem. Robert Bryndza nám ho vykreslil tak, že mi ho bylo i líto a občas jsem s ním soucítila. Možná jsem ho i chápala.

Kromě samotné zápletky můžeme pozorovat atmosféru krásného Londýna. Kocháme se typickým anglickým deštivým počasím střídaný s horkými dny. Samotná Erika mi byla jako hlavní hrdinka stejně sympatická, jako v Dívce v ledu. Líbí se mi její nespoutanost i když mě občas už štvalo stálé opakování o jejích dobrých instinktech. Když však pohlédneme na jinak zcela úžasný příběh, dá se tato maličkost lehce odpustit. Samozřejmě nechyběli ani hádky a konflikty s nadřízenými nebo porušování pravidel, které však poté většinou přispívali situaci.

Kniha se mi líbila o něco víc, než autorova prvotina. Dal do ní více emocí, napínavosti a ponurejší atmosféry. Robert Bryndza mě po přečtení Nočního lovu přesvědčil, že se jeho knihy zcela odlišují od klasických detektivek. Těším se, až si přečtu další knihy o Erice Fosterové a moc děkuji nakladatelství grada za poslání knížečky.

Žádné komentáře:

Okomentovat