sobota 9. března 2019

Oba na konci zemřou - Adam Silvera

Autor: Adam Silvera
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 352
Rok vydání: 2018
Anotace: Když Mateovi zazvoní těsně po půlnoci telefon a dozví se, že tento den bude jeho poslední, najednou neví, co dělat. Rufusovi zazvoní telefon se stejnou zprávou, právě když se pere s novým klukem své expřítelkyně. Rufus už ztratil celou svou rodinu, a tak ví, jak to s telefonáty chodí. Ale ani tak to není snazší. Kluci se neznají, ale rozsudek smrti je svede dohromady. A tak se společně vydávají na své poslední dobrodružství…

Z mého pohledu...

Kniha Oba na konci zemřou mě hodně zaujala, když nakladatelství ukazovalo novinky, které budou postupně vycházet. Asi jako každého, mě na první pohled nejvíce upoutal název knihy a hned poté i obálka. Přestože název tvrdí něco, stejně už od začátku a vlastně už od prvního okamžiku co knihu vidíte, doufáte, že konec bude úplně jiný. Protože proč by přece název knihy prozrazoval konec, že?

V knize mě hodně zaujal svět, ve kterém se příběh odehrává. Existuje v něm jakási organizace s názvem Hodina smrti. Lidé v ní jsou zaměstnáni a placeni za to, že vám můžou kdykoliv po půlnoci asi do tří hodin do rána zavolat a oznámit vám, že toto bude poslední den vašeho života. Takhle vlastně můžete prožít svůj poslední den, podle svých představ.

Oba na konci zemřouCo se týče postav, tak vlastně ani celkově nevím co si o nich myslet. Hlavní hrdinové Mateo a Rufus mi moc nesedli. Celá zápletka, kdy se jim oběma ozvala Hodina smrti a poté se vlastně jen díky jedné aplikaci na mobilu seznámili, mi přišla taková moc umělá. Nereálná. Celkově mi jejich chování mezi sebou přišlo trochu umělé. Hodně mi i vadilo, jak postavy prohlašovaly, že konečně v poslední den svého života začaly znovu žít a bavit se. Přitom ten den nic zajímavého nedělaly. Procházet se po městě s cizí osobou, jít do klubu nebo zpívat karaoke? Takhle bych si svůj poslední den asi nepředstavovala. A stejně tak jako umělé chování postav, mi přišla umělá i celá romantická linka, na kterou jsem se popravdě i těšila. A to mě zklamalo.

Celkově mi kniha přišla taková průměrná. Četla se velmi dobře, ale samotný děj knihy byl nic moc. Na konci jsem necítila snad ani žádné emoce vůči postavám, a to skoro vždy hodně prožívám závěry knih. Vlastně mě zklamala, protože jsem se na ní hodně těšila, ale zrovna na tuto knihu, si musíte udělat vlastní obrázek vy. 


Žádné komentáře:

Okomentovat