pondělí 16. července 2018

Ve stínu moci - Tereza Richter


Autor: Tereza Richter
Počet stran: 3014
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Tigris
Anotace: Příběh vyprávěný mladou dívkou, jejíž život se obrátil naruby po těžké autonehodě, při které se ocitla na hranici života a smrti. Po návratu z říše mrtvých si s sebou totiž přinesla magii svých předků - osud tak vybral Freyu Leway, aby se postavila temným, děsivým Stínům, které nabývají na síle a mají v plánu zahltit svět temnotou. Dříve bezstarostná a sebevědomá Freya Leway vypráví, jak se stala nositelem nejmocnější magie a zároveň terčem všech Stínů. Proto musí odejít od své rodiny i z rodného města s neznámým ochráncem čarodějnic Jackem Blackem. Pod jeho dohledem se pak stává silnější a mocnější čarodějnicí, ale zároveň pomalu odhaluje děsivá tajemství související právě s autoritativním Jackem. Freya postupně zjišťuje, že se ocitla v gangsterském velkoměstě Darkhills a že se nachází v samotném srdci mafie. Kvůli tomu a kvůli její magické odlišnosti je zavržena lidmi a musí tak čelit i jejich nenávisti a samotě. Brzy však v tomhle nepřátelském světě najde lásku, která jí dodá sílu bojovat nejen s armádou Stínů, ale i se zákonem.

Z mého pohledu...
Knížka mě hodně zaujala svou zajímavou a magickou obálkou, která se mi hodně líbí. Než jsem se do ní začetla, vůbec jsem nevěděla, co od ní mohu očekávat. Nepřečetla jsem si žádnou recenzi a ani samotnou anotaci knihy, takže to byl pro mě takový krok do neznáma.

Musím říct, že ze začátku jsem knihu četla s otevřenou pusou, ale ne kvůli tomu, že by mě ohromila. Právě naopak. Říkala jsem si, že to autorka nemůže ani myslet vážně. Přišlo mi, že jsem se začetla do podprůměrného wattpad příběhu. Magie byla všude a nedávala žádný smysl. Jako by hlavní dějová linka, byla jen vycpávkou.

Naštěstí mě po pár desítkách stranách autorka přesvědčila, že psát vážně umí. Děj nám krásně odsýpal, bylo to vcelku napínavé a bylo tam plno akce, jako kdybych se začetla úplně do jiné knížky. Nebyla tam žádná prázdná místa, takže jsem se u knihy nenudila. Ale i když mě druhá polovina hodně bavila, strašně mě tam iritovala postava Jacka. Nevím proč, ale vůbec mi nebyla sympatická, což není chyba autorky, ale zřejmě mého vkusu. Do hlavní hrdinky jsem se dokázala vcítit, a i když jsem občas obracela oči v sloup, bavila mě.

Z konce knihy mám rozporuplné pocity. Byl smutný a otevřený, a proto se hodně těším na další díl.  
Knížka má rozhodně potenciál. Nápad byl hodně dobrý a zpracování ještě lepší. Velké plus patří autorčiným ilustrovaným obrázkům, ze kterých jsem byla nadšená. Doufám, že nás o ně neochudí ani v dalším díle a tímto rovnou moc děkuji Tereze Richter za knížku a super zážitek.

2 komentáře:

  1. Freya mě docela zaujala a poslední dobou čtu víc začínajících českých autorů, takže bych dala i Fraya ráda šanci. Trošku mě děsí ty gangstaři, jakoby toho bylo na knihu až trochu moc a magie by bohat stačila, ale nečetla jsem takže soudit nemůžu. Každopádně obálka je boží. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jí dej šanci! :D ty gangstaři tomu dávájí správnou atmosféru

      Vymazat