sobota 7. dubna 2018

Devět dní - Zuzana Strachotová

Autor: Zuzana Strachotová
Počet stran: 320
Nakladatelství: Fantom Print
Rok vydání: 2017
Anotace: Věřit a nepochybovat. Lee Parker věří, Sera Trantorová věří – pouze každý něčemu jinému. Vleklé války nejen že měly fatální dopad na tvář přírody, ale rozdělily lidstvo na dva nesmiřitelné tábory. Životním krédem kněžích je askeze. Hlavními hodnotami jsou čistota, zbožnost a také absence citu. Proti této nesmyslné víře
stojí Povstalci, kteří bojují za návrat původního světa. A jejich přesvědčení je neméně houževnaté, jak brzy na vlastní kůži pocítí Parker, nejlepší voják z elitní jednotky Jestřábů a vykonavatel kněžské vůle, který má jasný úkol: přivést do Citadely Povstalkyni Seru živou. Ovšem ani Seřiny pevně vštěpované morální zásady nezůstanou ušetřeny tvrdé zkoušky. Brzy však oba shledají, že uprostřed nezmapované divočiny budou muset čelit novému nebezpečí – záhadnému atmosférickému jevu známému jako Růžová bouře, z jejíchž purpurových blesků dosud nevyšel nikdo živý. Budou Sera s Leem první a budou to ještě vůbec oni? Otočil se snad svět naruby, nebo byl takový i předtím? Dva úhly pohledu, dvě přesvědčení. A pravda ukrytá někde úplně jinde.


Z mého pohledu...
Když jsem dostala možnost zrecenzovat tuto knihu, vůbec jsem nevěděla, co mám čekat. Sci-fi mám hodně ráda, přesto se mi upřímně do této knihy nechtělo.
Po přečtení pár stránek, jsem ale věděla, že se mi to bude líbit. Autorka má výjimečně čtivý styl psaní, který mi sedl, a proto mi stránky mizeli pod rukama (nebo spíše v tomto případě ve čtečce). Prvních asi sto stránek mě hodně bavilo a potom vlastně ani nevím co jsem četla.
Tento příběh byl pro mě zcela odlišný od ostatních fantasy a sci-fi knížek. A to myslím v dobrém.

Jedna věc v knize mě hodně zarazila, a právě proto si myslím, že na mě působila tak, jak na mě působila. Hlavní hrdinka v knize utrpěla jednu velkou ztrátu, avšak vůbec to na ní nějak nezapůsobilo. Nebudu vám tu prozrazovat co se stalo, ale osobně si myslím, že kdyby se něco podobného stalo například mě, psychicky bych se sesypala. A vlastně všechny postavy byly takové... nevím jak to nazvat, arogantní? Ale v tom jiném slova smyslu. Možná to bylo způsobeno světem, ve kterém se v knize pohybujeme, nevím.

Jak už víme z anotace, hlavní hrdinka Sera je povstalkyně a Lee voják. Tyto dvě skupiny, ve kterých se hrdinové pohybují, se nemají moc v lásce a když osud dá a Sera a Lee jsou odkázáni sami na sebe, je vlastně příběh částečně předvídatelný. To však neubírá nějak drasticky na kvalitě a kniha se mi i tak líbila.
Musím říct, že asi nejvíc na mě zapůsobil konec. Byl správně akční a napínavý.
Doufám, že tato kniha bude mít pokračování, protože i přes pár drobných výtek mě kniha hodně bavila a vám jí doporučuji.
Jinak moc děkuji Palmknihám za možnost, si tuto knihu přečíst.
 
 

2 komentáře:

  1. Mně se Devět dní neskutečně líbilo. Vážně mě to nadchlo a překvapilo mě to, nikdy jsem před tím podobnou knihu nečetla. :-) Jsem hrozně zvědavá na další díly. :-)

    OdpovědětVymazat