úterý 2. října 2018

Temné hlubiny - Robert Bryndza


Autor: Robert Bryndza
Počet stran: 416
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Grada
Anotace: Když dostane detektiv šéfinspektor Erika Fosterová tip, že by klíčový důkaz ve velkém drogovém případu mohl být ukryt v zatopeném lomu na okraji Londýna, nařídí jeho prohledání. Z hlubin však její kolegové vyzdvihnou nejen důkazy k tomuto případu, ale i kostru malého dítěte.
Pozůstatky jsou rychle identifikovány jako Jessica Colli
nsová. Sedmiletá dívka, jejíž zmizení plnilo stránky novin před šestadvaceti lety.
Erika musí začít spojovat střípky z minulosti se současností a nořit se stále hlouběji do rodinných vztahů Collinsových i do života vyšetřovatelky Amandy Bakerové, která si nepřestala vyčítat, že zmizení holčičky nedokázala vyřešit. Erika brzy zjistí, že toto vyšetřování bude jistě jedno z nejsložitějších a nejnáročnějších v její kariéře.


Z mého pohledu...

Erika je spolu se svým novým týmem v závěrečném vyšetřování s případem drogového dealera. Při hledání klíčového důkazu najdou na dně zatopeného lomu místo drog ostatky malého dítěte. A i když tento případ nespadá pod Eričinu zodpovědnost a kompetenci, chce tento případ vyřešit za každou cenu. Je rozhodnuta bojovat za spravedlnost. Není ani těžké zjistit, že ostatky patří sedmileté Jessice Collinsové, jež zmizela před dvaceti lety. Těžké bude najít vraha a rodina zmizelé jí v tom moc nepomáhá. Matka oběti je impulzivní a lehce narušená a její manžel od ní dávno odešel. Její děti už jsou dospělé a nemají mezi sebou dobré vztahy. Erika se musí vypořádat s vlastní minulosti a sbírat střípky minulosti Jessičiny rodiny.

Na třetí díl detektivky o Erice Fosterové jsem se velice těšila. Po dvou předchozích velice povedených knihách, jsem byla zvědavá, co autor zase vymyslí a jestli mě čirou náhodou jeho kniha nezklame. Opak je pravdou a já byla nadšená. Temné hlubiny mi přišly o hodně lepší a propracovanější než Noční lov a Dívka v ledu.

Přijde mi, že Robert Bryndza roste spolu se svými knihami, a proto jsou jeho knihy čím dál tím lepší.
Líbí se mi, že o vrahově totožnosti nemám ponětí až do posledního okamžiku. Autor mě nechává tápat společně s hlavními hrdiny, a to víc si celý příběh užívám.

Eriku jsem si oblíbila hned na začátku prvního dílu série. Je to silná ženská, upřímná ke všem, zásadová a vyrovnaná. Miluju její sebevědomí a jistou ignoraci vůči svým nadřízeným. Opravdu blízkých přátel má ve svém životě málo, ale dala by za ně ruku do ohně.
Pokud jste si jako já oblíbili v předchozích dílech Petersona a Mossovou, nemusíte mít strach, že byste o tyto postavy v tomto díle byli ochuzeni. I když byla Erika přeřazena, bude se toto naše oblíbené trio skvěle doplňovat jak v práci, tak i mimo ni.

Pokud jste od autora ještě nic nečetli, tak to musíte rychle napravit. Určitě se vám jeho knihy budou líbit. Jsou skvěle propracované a jde vidět, že si autor potrpí na svém krásném vztahu ke Slovensku. 
A já moc děkuji nakladatelství grada za poslání recenzního výtisku.
Pokud vás kniha zaujala, můžete si jí koupit zde a já budu doufat, že se vám bude líbit stejně jako mě.

2 komentáře:

  1. Brydzu chci někdy určitě vyzkoušet... Jen teď vychází tolik detektivních sérií,že se to člověku občas plete...:-D

    OdpovědětVymazat